Meni

Vitamin B6

Zašto je Vitamin B6 tako važan?

Integralne žitarice i povrće su bogati vitaminom B6

 Vitamin B6 se naziva i piridoksin i spada, kao i  folna kiselina u grupu B vitamina. Zadatak mu je da belančevine, hranjive materije koje su neophodne za život, koje se nalaze u namirnicama budu optimalno iskorišćene. Trudnice imaju povećanu potrebu za belančevinama i rezultat toga je i povećana potreba za vitaminom B6. Pored toga vitamin B6 učestvuje i u stvaranju krvi. Pošto se tokom trudnoće količina krvi poveća za skoro jedan litar, stvaranje krvi je veoma važno. Uz to vitamin B6 preuzima i važne funkcije nervnog sistema i podržava imunološki sistem.

Dobri izvori Vitamina B6

Vitamin B6 se nalazi u mnogim namirnicama - riba, meso, integralne žitarice i povrće. Pasulj i banane su posebno bogati vitaminom B6. Pažnja: i vitamin B6 je veoma osetljiv. Rastvara se u vodi i teško opstaje pod UV svetlom. Zato kupujte što je moguće svežije namirnice i pripremite ih brzo i na način koji će u najmanjoj meri negativno uticati na njihov kvalitet. Studije su pokazale da posebno u poslednjoj trećini trudnoće može da se javi manjak vitamina B6. Zato se preporučuje dodatni unos. 

Šta se dešava u slučaju manjka?

Teški slučajevi manjka se ispoljavaju oštećenjem kože, nerava i očiju kao i anemijom. Zato ne treba dozvoliti da dođe do manjka vitamina B6!