Meni

Dobre navike u ishrani – podstaknite ih sada!

Obratite pažnju na ono što Vaše dete jede dok je malo. Tokom ranog detinjstva postavljaju se temelji za dugoročne zdrave navike u ishrani koje može zadržati tokom čitavog života.

Iskoristite priliku da proverite sopstvene prehrambene navike i promenite ih ako je potrebno! Kao roditelji predstavljate važan uzor detetu u njegovom odabiru hrane i prehrambenim navikama. Uvek pokušavajte da jedete zajedno sa detetom: cela porodica bi trebalo da se okupi zajedno za stolom barem jednom dnevno. Deci su dok jedu potrebni društvo i dobri uzori.

Idealno bi bilo da Vašem detetu nudite širok spektar zdrave hrane. Raznovrsna ishrana puna zdravih sastojaka osigurava balansiran unos hranljivih materija. Čak i ako su neka jela odbijena u početku, važno je opušteno ih ponuditi ponovo. Praktično je imati sve komponente obroka na stolu i dopustiti detetu da bira. Pravilo je da treba pojesti nešto od onoga što je na stolu, a dete može da odabere šta. Deci je potrebno do 10 "eksperimenata" pre nego što prihvate novo jelo i rado ga pojedu. Tada je naravno Vaše voljeno biće zaslužilo pohvalu.

Jelo – zadovoljstvo za decu i roditelje

Već pri kraju prve godine Vaše dete može naučiti da samostalno jede, kada bezbedno sedi u hranilici. Hranu koju je lako pokupiti može jesti prstima. Polako će naučiti da jede kašikom. Dajte Vašem detetu pribor za jelo koji je prikladan za malu decu, sa blago zakrivljenom kašikom i VELIKOM! portiklom, jer je pravljenje nereda deo učenja. Možda ćete hteti da prekrijete i odeću i pod.

Dajte Vašem detetu dovoljno vremena da se igra sa svojom hranom. U početku, hrana će biti svuda sem u ustima, ali to je sasvim normalno. Sačuvajte strpljenje i pomozite Vašem detetu demonstriranjem, ohrabrivanjem i pohvalama. Ako je Vašem detetu dosta pokušavanja možete mu pomoći tako što ćete ga nahraniti, kako biste omogućili Vašem malom istraživaču da se zasiti.